Вивчення матеріалу потрібно почати з самого низу даної сторінки.
Для підготовки до уроків можна скористатися електронною версією підручника
Постембріональний розвиток. Життєві цикли
9 лютого Урок 89, 90 Розпочнеться о 8 30 в Гугл Міт
Тема: Генетика людини. Спадкові захворювання та їх профілактика.
1. Перевірка домашнього завдання (конспект, інтелекткарта). Розмістити в Гугл класі. Обговорення матеріалу теми. Огляд презентації Популяція . Відповіді на запитання. Проблемні місця з консультацією вчителя. Пройти тестування Популяція Видоутворення
2. Опрацювання параграфи 70-71 підручника. Створення конспекту, ментальної карти, тезів матеріалу.
3. Перегляд відеоматеріалу. Типи успадкування ознак у людини Спадкові захворювання.
4.До відео прописати 3 інсайти або запитання. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Озвучення інсайтів, відповіді на запитання. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Домашнє завдання: параграфи 65-69 повторити, 70-71 вивчити,
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - ментальна карта
2 бали - опрацювання відео ( інсайти)
3 бала - ср Популяція, якщо набрали більше 8 балів, 2 більше 4, 1 менше 4
3 бали - с р Видоутворення, якщо набрали більше 8 балів, 2 більше 4, 1 менше 4
1-2 бали за обговорення матеріалу на уроці.
7 лютого Урок 87, 88 Розпочнеться о 13 15
Тема: Елементарні процеси еволюції. Видоутворення.
1. Перевірка домашнього завдання (конспект, інтелекткарта).
2. Опрацювання параграф 69 підручника. Створення конспекту, ментальної карти, тезів матеріалу.
3. Перегляд відеоматеріалу. популяція,
4.До відео прописати 3 інсайти або запитання. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Озвучення інсайтів, відповіді на запитання. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Узагальнення знань. Тестування Популяція Видоутворення
8. Домашнє завдання: параграфи 68 повторити, 69 вивчити,
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
3 бали - конспект теми
3 бали - ментальна карта
3 бала - ср Популяція, якщо набрали більше 8 балів, 2 більше 4, 1 менше 4
3 бали - с р Видоутворення, якщо набрали більше 8 балів, 2 більше 4, 1 менше 4
1-2 бали за обговорення матеріалу на уроці.
1. Опрацювання проблемних питань з попередньої теми, аналіз роботи в зошитах.
2. Опрацювання параграфу 67 підручника. Створення конспекту, ментальної карти, тезів матеріалу.
3. Перегляд відеоматеріалу. Неспадкова мінливість, мінливість неспадкова
4.Порівняти контент обох відео. вказати в зошиті переваги одного з них. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Озвучення переваг, вибір варіанту відео. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6.Практична робота ст 141, підручника, виконати в зошиті, надіслати в Гугл клас.
7. Узагальнення знань. Пройти тестування Кластайм на сторінці Гугл класу.
8. Домашнє завдання: параграф 67 вивчити.
1. Результати перевірки домашнього завдання (самооцінювання).
2. Опрацювання параграфів 65, 66 підручника. Створення конспекту, ментальної карти, тезів матеріалу.
3. Перегляд відеоматеріалу. Спадкова мінливість Мутації
4.До відео прописати таблицю знаю/ треба пояснити. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Озвучення таблиці. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Розв'язування задач з генетики. Практична робота ст 139, підручника, виконати в зошиті, надіслати в Гугл клас.
7. Узагальнення знань. Пройти тестування Кластайм на сторінці Гугл класу.
8. Домашнє завдання: параграфи 63, 64 вивчити.
Тема: неспадкова мінливість.Перевірка виконання практичної роботи в робочому зошиті.
26, 27 січня Урок 79, 80, 81
Тема: Генетика статі. Генотип і взаємодія генів. Практична робота
1. Перевірка домашнього завдання (конспект, інтелекткарта).
2. Опрацювання параграфів 63,64, підручника. Створення конспекту, ментальної карти, тезів матеріалу.
3. Перегляд відеоматеріалу. Генетика статі. Успадкування, зчеплене зі статтю.
4.До відео прописати 3 інсайти або запитання. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Озвучення інсайтів, відповіді на запитання. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Розв'язування задач з генетики. Практична робота ст 57, робочого зошита на друкованій основі.
7. Узагальнення знань. Тестування Взаємодія генів. Сесія в кластайм: "Типи схрещувань 10 клас (проф.)"
8. Домашнє завдання: параграфи 63, 64 вивчити, повторити параграф 56-62, підготуватися до залікової роботи.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - ментальна карта
2 бала - задачі
2 бали - інсайти до відео
2 бали - терміни
2 бали - практична робота
24 січня
Урок 77,78
Тема : Хромосомна теорія спадковості. Кросинговер. Розв'язування задач з генетики
План
1.
Міні проект Цікава і корисна генетика (спільна презентація по сучасним досягненням і використанні генетичних досліджень)
Для тих хто приєднався Розвязування типових задач
3. Опрацювання параграфів 62, підручника. Створення конспекту, ментальної карти, таблиці знаю/треба пояснити, тезів матеріалу.
4. Перегляд відеоматеріалу. Кросинговер Теорія Моргана Взаємодія неалельних генів До відео прописати 3 інсайти або запитання. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Озвучення інсайтів, відповіді на запитання. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Розв'язування задач з генетики. Взаємодія неалельних генів
Опрацювання практичної частини. Самоаналіз отриманих результатів.
7. Рефлексія. Перелік термінів для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди з даної теми.
8. Домашнє завдання: параграфи 60, 61 повторити, 62, вивчити, 4 задачі, розв'язані в зошиті
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - ментальна карта
2 бала - задачі
2 бали - інсайти до відео
2 бали - терміни
2 бали - презентація
19, 21 січня
Урок 74, 75, 76
Тема : Розв'язування задач з генетики
План
1.
2. Розв'язування задач з генетики. Задачі , Практична робота , Задачі генетика 33 Самостійна робота. Скласти в робочому зошиті генетичні задачі на різні види успадкування і розв'язати їх.
4. Домашнє завдання: параграфи 61-63 вивчити, Міні проекти за матеріалами параграфів. Цікава і корисна генетика (спільна презентація по сучасним досягненням і використанні генетичних досліджень).
Розв’язати задачі з генетики:
Червоний колір плодів томатів домінує над жовтим. Якими будуть гібриди першого покоління, якщо схрестити гомозиготних томати з червоними і жовтими плодами? Яке потомстві слід чекати від цих гібридів?
У морської свинки кучерява шерсть – це домінантна ознака, гладенька шерсть – рецесивна. При схрещуванні кучерявої свинки з гладенькою в потомстві отримали 5 кучерявих і 5 гладеньких свинки. Визначити генотипи батьків.
У собак чорний колір шерсті А домінує над кофейним а; коротка шерсть В домінує над довгою в. Яким буде потомство за генотипом і фенотипом від наступного схрещування: ВВСс х ВвСс?
Здорова жінка вийшла заміж за чоловіка, хворого на дальтонізм. Яка ймовірність народження хворих дітей?
У жінки І І І група крові, чоловік має І І групу крові. Вони гомозиготні за цією ознакою. Визначити, які групи крові матимуть їхні діти.
Розв’язати задачі з генетики:
Червоний колір плодів томатів домінує над жовтим. Якими будуть гібриди першого покоління, якщо схрестити гомозиготних томати з червоними і жовтими плодами? Яке потомстві слід чекати від цих гібридів?
У морської свинки кучерява шерсть – це домінантна ознака, гладенька шерсть – рецесивна. При схрещуванні кучерявої свинки з гладенькою в потомстві отримали 5 кучерявих і 5 гладеньких свинки. Визначити генотипи батьків.
У собак чорний колір шерсті А домінує над кофейним а; коротка шерсть В домінує над довгою в. Яким буде потомство за генотипом і фенотипом від наступного схрещування: ВВСс х ВвСс?
Здорова жінка вийшла заміж за чоловіка, хворого на дальтонізм. Яка ймовірність народження хворих дітей?
У жінки І І І група крові, чоловік має І І групу крові. Вони гомозиготні за цією ознакою. Визначити, які групи крові матимуть їхні діти.
17 січня
Урок 72, 73
Тема: Взаємодія алелів. Множинний алелізм. Практична робота
План:
1.
2.Презентація Складання родоводів. Практична робота ст. 55 зошита на друкованій основі.
3. Опрацювання параграфу 61 підручника. Створення конспекту, ментальної карти, таблиці знаю/треба пояснити, тезів матеріалу.
4. Перегляд відеоматеріалу. Взаємодія алельних генів До відео прописати 3 інсайти або запитання. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Озвучення інсайтів, відповіді на запитання. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Розв'язування задач з генетики. Задачі , Практична робота , Задачі генетика 3
Опрацювання практичної частини. Самоаналіз отриманих результатів.
7. Рефлексія. Перелік термінів для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди з даної теми.
8. Домашнє завдання: параграфи 56, 57 повторити, 58, 59 вивчити, Міні проект Цікава і корисна генетика (спільна презентація по сучасним досягненням і використанні генетичних досліджень)
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - практична робота
2 бали - ментальна карта
2 бала - задачі
2 бали - інсайти до відео/ шпаргалка
2 бали - терміни
14 січня
Урок 71
Тема: Закономірності успадкування. Закони Менделя
План:
1. Оголошення результатів перевірки робочих зошитів.
2.Мінідоповіді на дошці по законах Менделя.
3. Опрацювання параграфу 60 підручника. Створення конспекту, ментальної карти, таблиці знаю/треба пояснити, тезів матеріалу.
4. Перегляд відеоматеріалу. Закони Менделя. До відео прописати 3 інсайти або запитання. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Мінідоповіді. Озвучення інсайтів, відповіді на запитання. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6 Виконання самостійної роботи генетика
7. Рефлексія. Перелік термінів для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди з даної теми.
8. Домашнє завдання: параграфи 56-59 повторити,60 вивчити. Міні проект Цікава і корисна генетика (спільна презентація по сучасним досягненням і використанні генетичних досліджень)
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала - обговорення
2 бали - самостійна робота
2 бали - терміни
12 січня
Урок 68, 69
Тема: Генетика як наука. Генетична термінологія.
План:
1.
2.Бесіда: навіщо мені генетика? Від анекдота до встановлення батьківства...
3. Опрацювання параграфів 58, 59 підручника. Створення конспекту, ментальної карти, таблиці знаю/треба пояснити, тезів матеріалу.
4. Перегляд відеоматеріалу. Гени і геноми Класичні методи генетики поняття генетики. До кожного відео прописати 3 інсайти або запитання. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Озвучення інсайтів, відповіді на запитання. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань та вправ з теми. Гени про та еукаріотів
Гени . Види генів Контроль індивідуального виконання вправ.
Виконання самостійної роботи 10 клас генетика
Опрацювання практичної частини. Самоаналіз отриманих результатів.
7. Рефлексія. Перелік термінів для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди з даної теми.
8. Домашнє завдання: параграфи 56, 57 повторити, 58, 59 вивчити, Міні проект Цікава і корисна генетика (спільна презентація по сучасним досягненням і використанні генетичних досліджень)
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала - обговорення
2 бали - самостійна робота
2 бали - терміни
10 січня Урок 66, 67
Тема: Шляхи передачі спадкової інформації в живих системах. Гени і геноми.
План:
1. Відеоматеріал Довчилися.
Питання до відео: Чому у Японії немає стартапів? Якими характеристиками має володіти сучасний підприємець? Чим корисна робота в популярній мережі закладів?
2.Бесіда: до чого тут генетика? Які ви знаєте шляхи передачі інформації?
3. Опрацювання параграфів 56, 57 підручника. Створення конспекту, ментальної карти, таблиці знаю/треба пояснити.
4. Перегляд відеоматеріалу. Гени і геноми Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань та вправ з теми. Гени про та еукаріотів
Гени . Види генів Контроль індивідуального виконання вправ.
Виконання самостійної роботи 10 клас генетика
Опрацювання практичної частини. Самоаналіз отриманих результатів.
7. Рефлексія. Перелік термінів для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє завдання: параграфи 56,57 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала - обговорення
2 бали - самостійна робота
2 бали - терміни
24 грудня
Урок 64, 65
Самопрезентація на Різдвяній зустрічі "Я - талант":
моє хоббі...
я люблю займатись...
я пишаюся тим, що...
в мене добре виходить...
23 грудня
Урок 62-63
Тема: Виділення у рослин.
План:
1. Опрацювання параграфів 54, 55 підручника, проектів. Доповнення конспекту та ментальної карти
2 Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
3. Рефлексія. Перелік термінів для засвоєння по темі уроку.
4. Домашнє завдання: параграф 52-55 вивчити вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - мікропрезентація
2 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
2 бали - відеоматеріал
2 бали - терміни з теми
20 грудня
Урок 61
Тема: Виділення у рослин.
План:
1. Перевірка випереджувального домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку, параграф 52,53 Тестування https://www.classtime.com/code/Z5ZDQZ
3. Опрацювання параграфів 54, 55 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком.
4. Перегляд відеоматеріалів. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Рефлексія. Перелік термінів для засвоєння по темі уроку.
8. Домашнє завдання: параграф 52-55 вивчити вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
(Самопрезентація на Різдвяній зустрічі "Я - талант":
моє хоббі...
я люблю займатись...
я пишаюся тим, що...
в мене добре виходить...)
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - мікропрезентація
2 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
2 бали - відеоматеріал
2 бали - терміни з теми
17 грудня
Урок 59, 60
Тема: Виділення у тварин. Осморегуляція
План:
1. Пройти тестування
Практична робота 2
2.Перевірка домашнього завдання ( конспект, інтелекткарта). Види конспектів.
3. Опрацювання параграфа 50, 51 підручника. Мікропроекти на дошці і в зошиті.
4. Перегляд відеоматеріалу.
Виділення Осмос
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
Пройти тестування 7 клас Виділення у тварин
6. Домашнє завдання: ( випереджувальне) параграфи 52, 53 вивчити, опрацювати конспект, переглянути матеріали до уроку, скласти ментальну карту, підібрати відеоматеріали, створити презентацію по матеріалу параграфів.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - ментальна карта
2 бали - обговорення
6 бала самостійні (3) роботи
16 грудня
Урок 57, 58
Тема: Виділення у тварин. Осморегуляція
План:
1. Аналіз та виконання творчих завдань ( шпаргалка для двієчника)
2.Перевірка домашнього завдання ( конспект, інтелекткарта). Види конспектів.
3. Опрацювання параграфа 50, 51 підручника. Мікропроекти на дошці і в зошиті.
4. Перегляд відеоматеріалу.
Виділення Осмос
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
Пройти тестування 7 клас Виділення у тварин
https://www.classtime.com/code/Z5JN536. Домашнє завдання: параграфи 50, 51 вивчити, опрацювати конспект, переглянути матеріали до уроку, скласти ментальну карту.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - шпаргалка
2 бали - ментальна карта
2 бали - мініпроект
2 бала самостійна по виділенню
окрема оцінка за с.р в кластаймі
13 грудня
Урок 56
Тема: Утворення глікогену. Біосинтез ліпідів
План:
1. Опрацювання проблемних питань з попередньої теми. Приклади розв'язування задач на дошці.
2. Перевірка домашнього завдання ( конспект, інтелекткарта).
Пройти тестування 10 клас енергетичні стратегії
Фотосинтез, хемосинтез https://www.classtime.com/code/9V4QV9
3. Опрацювання параграфа 49 підручника. Створення конспекту, ментальної карти.
4. Домашнє завдання: параграфи 49 вивчити, конспект, ментальна карта
10 грудня
Урок 54, 55
Тема: Хемосинтез
План:
1. Опрацювання проблемних питань з попередньої теми
2. Перевірка домашнього завдання ( конспект, інтелекткарта).
Презентація виступів Фото і Хемо синтез
Перегляд відеоматеріалу Хемосинтез
3. Виконання практичних робіт 15,16.
4. Домашнє завдання: параграфи 48 вивчити, 42--47 повторити, скласти шпаргалку двієчника ( текст з помилками) з однієї з попередніх тем.
9 грудня
Урок 52, 53
Тема: Фотосинтез у прокаріотів
План:
1. Опрацювання проблемних питань з попередньої теми
2. Перевірка домашнього завдання ( конспект, інтелекткарта).
3. Виконання практичних робіт 15,16.
4. Домашнє завдання: параграфи 42--44 повторити, скласти шпаргалку двієчника ( текст з помилками) з однієї з попередніх тем.
6 грудня
Урок 51
Тема: Фотосинтез
План:
1.Самостійне опрацювання теми.
2.Опрацювання параграфа 45, 46 підручника. Створення конспекту.
3. Перегляд відеоматеріалу.
Фотосинтез. Фотосинтез світлова і темнова фази.
Доповнення конспекту з теми. Складання ментальної карти.
4. Домашнє завдання: параграфи 45--46, вивчити, опрацювати конспект, скласти ментальну карту.
3 грудня
Урок 49, 50
Тема: Посттрансляційне дозрівання білків
План:
1. Оцінювання попереднього уроку. Результати самостійних робіт.
2.Перевірка домашнього завдання ( конспект, інтелекткарта).
3. Опрацювання параграфа 44 підручника. Створення конспекту.
4. Перегляд відеоматеріалу.
Презентація Реплікація ДНК. Біосинтез білка
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичної роботи. Робота з моделями біосинтезу білка
Пройти тести Транскрипція, реплікація тести Біосинтез білка
7. Домашнє завдання: параграфи 42--44, вивчити, опрацювати конспект, переглянути матеріали до уроку, скласти ментальну карту.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - обговорення
2 бали - ментальна карта
4 бали - самостійна робота
2 бали - практична робота
2 грудня
Урок 47, 48
Тема: Біосинтез білка
План:
1. Обговорення слайдів презентацій попереднього уроку. "Мене вразила інформація про..." " Корисною для мене стала інформація про..." і т.п. Оцінювання попереднього уроку.
2.Перевірка домашнього завдання ( конспект, інтелекткарта).
3. Опрацювання параграфа 42 43 підручника. Створення конспекту.
4. Перегляд відеоматеріалу. Генетичний код. Біосинтез білка
Презентація Реплікація ДНК. Біосинтез білка
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичної роботи. Опрацювання вправ і тестів
Виконати вправи Заповни пропуски Етапи матричного ситезуРобота з моделями біосинтезу білка
Тести Транскрипція, реплікація
7. Домашнє завдання: параграфи 42,43, вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути матеріали до уроку, скласти ментальну карту.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - обговорення
2 бали - ментальна карта
4 бали - самостійна робота
2 бали - практична робота
29 листопада
Урок 46
Тема: катаболізм жирних кислот, амінокислот і нітрогеновмісних основ.
План:
1. Обговорення проблемних питань в таблиці зрозуміло / потребує пояснення, запис під керівництвом вчителя.
Пояснити терміни : 1протеази, 2ліпази, 3ДНКази, 4хітиназа, 5мальтаза, 6пепсин, 7трипсин, 8амілаза , 9мальтаза, 10пептидаза, 11гідролази, 12транспептидази, 13пероксидаза, 14лактаза. 15клітинне, 16аеробне, 17анаеробне дихання, 18 1етан е.о, 19 2 етап е.о., 20 3 етап е.о , 21гліколіз,22 бродіння : спиртове, 23молочно-кисле,, 24оцтовокисле, 25маслянокисле, 26лимоннокисле, 27субстратне і 28окисне фосфорилювання, 29цикл кребса, 30ацетил - коА, 31АТФ,32АДФ,33АМФ, 34НАД, 35ФАД, 36НАДФ, 37АТФсинтаза, 38протонний градієнт, 39 2 АТФ, 40 36 АТФ,41 38 АТФ, 42 дихальний ланцюг мітохондрій.
Виконати самостійну роботу Енергетичний обмін
2.Перевірка домашнього завдання ( конспект, інтелекткарта) за темою сьогоднішнього уроку.
3. Опрацювання параграфа 41 підручника. Створення конспекту.
4. * Перегляд відеоматеріалу. катаболізм жирних кислот Метаболічні перетворення білків
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичної роботи.
7. Домашнє завдання: параграфи 41, вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути матеріали до уроку, скласти ментальну карту.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - обговорення
2 бали - ментальна карта
4 бали самостійна робота
2 бали практична робота
26 листопада
Уроки 44,45
Тема: Анаеробні процеси. аеробне дихання
План:
1. Фільм Відпрацювання навички складання ментальних карт або написання конспекту за матеріалами теми. Таблиця зрозуміло / потребує пояснення, запис під керівництвом вчителя. Обговорення. Демонстрація активності ферментів слини, каталази на бульбі картоплі, лізоцим для загоєння ран. Пояснити терміни : протеази, ліпази, ДНКази, хітиназа, мальтаза, пепсин, трипсин, амілаза , мальтаза, пептидаза, гідролази, транспептидази, пероксидаза, лактаза.
2.Перевірка домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку.
3. Опрацювання параграфів 39 40 підручника. Створення конспекту.
4. Перегляд відеоматеріалу. Клітинне дихання
Доповнення конспекту з теми.
Виконати вправи Енергетичний обмін Типи обміну Етапи енергетичного обміну
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичної роботи.
7. Рефлексія. Перелік термінів для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє завдання: параграфи 39,40 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути матеріали до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
2 бали - терміни
2 бали практична робота
25 листопада
Урок 42, 43
Тема: ферменти
План:
1. Підсумки роботи під час дистанційного навчання. Створення ментальної карти за матеріалами теми.
2. Опрацювання параграфів 38 підручника.
Обговорення моделі: травний тракт, ферментсубстратний комплекс.
Створення конспекту.
4. Перегляд відеоматеріалу. Ферменти. Доповнення конспекту з теми. Обговорення можливих варіантів моделі з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних вправ з теми. Ферменти 1 Ферменти 2
Особливості ферментів Ферменти (теорія) Властивості ферментів Ферменти 3
Контроль індивідуального виконання вправ.
Опрацювання практичної частини
7. Рефлексія. Скласти перелік термінів для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє завдання: параграф 38 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
4 балів- вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бали - терміни з теми або
2 бала -обговорення
22 листопада
Урок 41
Тема: Письмовий залік з теми Обмін речовин та перетворення енергії 1
Обговорення проблемних питань.
19 листопада
Урок 39, 40
Тема: Порожнинне і пристінкове травлення, травлення в товстому кишечнику.
План:
1. Продовження роботи над змістом власного чи групового слайду в презентації
Для учнів, які не опрацювали слайди в попередніх презентаціях обов'язковим є завдання над слайдами в наступних презентація згідно вибраній темі.
Типи гетеротрофного живлення Внутрішньоклітинне травлення
Позаклітинне і зовнішнє травлення
Порожнинне і пристінкове травлення в тонкому і товстому кишечнику
Доповнення конспекту з теми.
Обговорення проблемних питань
Пройти тестування Травлення профіль
8. Домашнє завдання: підготуватись до письмового заліку по матеріалу параграфів 22 -37, використовуючи записи у робочих зошитах.
Перелік запитань на письмовий залік
18 листопада Урок 37, 38
Тема: Порожнинне і пристінкове травлення, травлення в товстому кишечнику.
План:
1. Продовження роботи над змістом власного чи групового слайду в презентації
Транспорт газів у тварин, рослин, грибів
Пройти тестування Транспорт газів
Органи дихання тваринДля учнів, які не опрацювали слайди в попередніх презентаціях обов'язковим є завдання над слайдами в наступних презентація згідно вибраній темі.
Типи гетеротрофного живлення Внутрішньоклітинне травлення
Позаклітинне і зовнішнє травлення
3. Опрацювання параграфу 36, 37 підручника. Створення конспекту, ментальні карти з теми
4. Перегляд і редагування презентації
Порожнинне і пристінкове травлення в тонкому і товстому кишечникуДоповнення конспекту з теми.
Обговорення проблемних питань в наступному уроці
8. Домашнє завдання: параграф 36, 37 вивчити, опрацювати і переказати конспект, закінчити презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту з вивченої теми.
15 листопада Урок 36
Тема: позаклітинне і зовнішнє травлення травлення.
Самостійне опрацювання теми
План:
1. Відпрацювання навички самооцінювання роботи на прикладі попереднього уроку.
2.Продовження роботи над змістом власного чи групового слайду в презентації
Транспорт газів у тварин, рослин, грибів та
Типи гетеротрофного живлення Внутрішньоклітинне травлення3. Опрацювання параграфу 35 підручника. Створення конспекту, ментальні карти з теми
4. Перегляд і редагування презентації Позаклітинне і зовнішнє травлення
Доповнення конспекту з теми.
Обговорення проблемних питань в наступному уроці
8. Домашнє завдання: параграф 35 вивчити, опрацювати і переказати конспект, закінчити презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту з вивченої теми.
12 листопада Уроки 34, 35
Тема: Типи гетеротрофного живлення. Внутрішньоклітинне травлення.
План:
1. Відпрацювання навички самооцінювання роботи на прикладі попереднього уроку.
2.Перевірка домашнього завдання, викласти в Гугл класі конспекти і ментальні карти до уроку, презентувати власний чи груповий слайд в презентації
Транспорт газів у тварин, рослин, грибів
Обговорення проблемних питань теми.
Пройти тестування Транспорт газів
3. Опрацювання параграфів 33, 34 підручника. Створення конспекту, ментальні карти з теми
4. Перегляд відеоматеріалу. Живлення і травлення
Доповнення конспекту з теми.
5. Виконання практичного завдання: створення спільної презентації
Типи гетеротрофного живлення Внутрішньоклітинне травлення
Обговорення проблемних питань в наступному уроці
8. Домашнє завдання: параграф 33, 34 вивчити, опрацювати і переказати конспект, закінчити презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
3 бали - конспект теми
3 бали - презентація слайда
3 бали - ментальна карта
3 бали - самостійна робота
11 листопада Уроки 34, 35
Тема: Надходження газів до організмів.
План:
1. Відпрацювання навички самооцінювання роботи на прикладі попереднього уроку.
2.Перевірка домашнього завдання, викласти в Гугл класі конспекти і ментальні карти до уроку, презентувати власний чи груповий слайд в презентації
Обговорення проблемних питань теми.
Пройти тестування Транспорт речовин у тварин
3. Опрацювання параграфів 30, 31 підручника. Створення конспекту, ментальні карти з теми
4. Перегляд відеоматеріалу. Дихання і газообмін у тварин
Доповнення конспекту з теми.
5. Виконання практичного завдання: створення спільної презентації
Транспорт газів у тварин, рослин, грибів
Обговорення проблемних питань в наступному уроці
8. Домашнє завдання: параграф 30, 31 вивчити, опрацювати і переказати конспект, закінчити презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - презентація слайда
2 бали - ментальна карта
6 бали - по 2 за кожну з 3 самостійних робіт
8 листопада Урок 33
Тема: Транспортна система тварин
План:
1. Відпрацювання навички самооцінювання роботи на прикладі попереднього уроку.
2.Перевірка домашнього завдання, розміщення в гуглкласі фото сторінок конспекту і ментальних карт. Підведення підсумків попередньої роботи. Три ключових терміни вашого слайду.
3. Опрацювання параграфів 28 та 29 підручника. Створення конспекту.
4. Перегляд відеоматеріалу. Транспорт речовин у тварин
Внутрішнє середовище організму людиниДоповнення конспекту з теми.
5.Виконання практичного завдання: створення спільної презентаціїОбговорення проблемних питань в наступному уроці.
6. Домашнє завдання: параграфи 28, 29 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
3 бали - конспект теми
3 бали - ментальна карта
3 бали - самостійна робота
3 бала - обговорення
5 листопада
Уроки 31, 32
Тема: Транспортна система рослин
План:
1. Відпрацювання навички самооцінювання роботи на прикладі попереднього уроку.
2.Перевірка домашнього завдання, розміщення в гуглкласі фото сторінок конспекту і ментальних карт.
3. Опрацювання параграфів 26 та 27 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком.
4. Перегляд відеоматеріалу. Дослідження транспорту речовин
Осмос Транспорт речовин Провідні тканини з 4.56 хв
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичного завдання: створення спільної презентації
Транспорт речовин у рослині
Контроль індивідуального виконання завдання наповнення контентом 1 слайду для пари учасників: 1 готує ілюстрації, другий - зміст.
7. Рефлексія. Презентація створеного слайду слайду.
8. Домашнє завдання: параграфи 26, 27 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
3 бали - конспект теми
3 бали - ментальна карта
3 бали - самостійна робота над слайдом
3 бала -презентація слайда
4 листопада
Уроки 29, 30
Тема: Метаболізм. Клітинний транспорт речовин.
План:
1. Коментування та демонстрація ментальних карт та конспектів з попередньої теми, створенних в робочому зошиті, корекція роботи.
2.Перевірка домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку. Виконання самостійної роботи Органічні речовини узагальнення
Відеоматеріал Внутрішнє життя клітини по бажанню
3. Опрацювання параграфу 24, 25 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком. Ментальні карти
4. Перегляд відеоматеріалу.
Обов'язково:
Що таке Метаболізм?Додатково
Обмін речовин у людиниОбмін речовин у еукаріотів
Обов'язково Структура клітини . Мембрана
Додатково Везикулярний транспорт
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання самостійної роботи Метаболізм профіль
Клітинний транспорт речовинОпрацювання практичної частини переноситься на оффлайн заняття
7. Домашнє завдання: параграф 23, 24 вивчити, опрацювати і переказати конспект, ментальні карти, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
3 бали - конспект теми
3 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
4 бали - самостійні роботи
1 листопада
Самостійне опрацювання теми.
Урок 28
Тема: Органічні та неорганічні сполуки. Потреба людини в речовинах і хімічних елементів.
План:
1. Опрацювання параграфів 23 і 24 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком.
2. Перегляд відеоматеріалу.
Доповнення конспекту з теми.
Створення ментальних карт.8. Домашнє завдання: параграфи 23, 24 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
18 жовтня
Урок 28
Тема: Письмовий залік з теми Біорізноманіття
Обговорення проблемних питань.
Перелік питань заліку з теми 2 Біорізноманіття
Біологічна систематика живого світу: завдання, методи дослідження, значення.
Поняття про штучні (формальні) та природні (філогенетичні) системи живого світу.
Бінарна номенклатура. Історія розвитку систем класифікації організмів.
Принципи сучасної класифікації організмів.
Філогенетика та молекулярна філогенетика.
Еволюційна таксономія та кладистика.
Таксономічна ієрархія.
Монофілетичні і парафілетичні таксони.
Вид як базовий таксон. Критерії виду.
Рівні і типи біологічного різноманіття.
Значення біорізноманіття у природі і житті людини.
Систематика, біогеографія – розділи біології, що вивчають біорізноманіття на різних рівнях.
Методи вивчення біорізноманітності: інвентаризація, моніторинг і складання екологічного прогнозу.
Біоіндикація - метод визначення екологічного стану екосистем за видовим складом організмів-індикаторів.
Сучасна систематика еукаріот: п’ять основних супергруп (Екскавати, Амебозої, Опістоконти, Архепластиди, SAR) та некласифіковані таксони, основні представники цих груп.
Еволюційні зв’язки між еукаріотами та прокаріотами. Прокаріоти, характеристика.
Загальна характеристика та різноманітність наземних рослини.
Різноманітність вищих спорових рослин.
Різноманітність насінних рослин.
Загальна характеристика та різноманітність грибів.
Загальна характеристика царства Тварини.
Різноманітність безхребетних тварин їх значення в екосистемах та житті людини.
Різноманітність хребетних тварин їх значення в екосистемах та житті людини.
Анамнії та амніоти. Загальна характеристика, приклади.
Екосистемне біорізноманіття. Флористичні та фауністичні царства – найвищий ранг біорізноманіття.
Ендеміки, аборигени та космополіти.
Зміни в біорізноманітті шляхом інтродукції та інвазії: причини, наслідки, перспективи.
Варіанти/номери питань
1, 10,19
2, 11,20
3,12,21
4,13,22
5,14,23
6,15,24
7,16,25
8,17,26
9,18,27
11 10
Урок 27
Тема: Екосистемне біорізноманіття. Зміни біорізноманіття.
Практичні роботи
Порівняльна характеристика фауністичних царств.
Порівняльна характеристика флористичних областей даної місцевості.
План:
1. Пройти тестування
2. Опрацювання параграфу 20, 21 підручника. Складання конспекту.
4. Перегляд відеоматеріалу.
Презентація Екосистемне біорізноманіття
Опрацювання практичних робіт.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Контроль індивідуального виконання завданнь.
7. Рефлексія. Перелік питань для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє завдання: параграфи 20,21 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Підготовка до заліку. Питання тут
Оцінювання знань учнів на уроці (парі): 2 окремі оцінки за практичну і самостійну роботу
15 жовтня
08 10
Урок 25, 26
Тема: Тварини. Анамнії та амніоти
План
1 Тестування Рослини, Узагальнення 1 рослини,узагальнення 2
2.Перевірка випереджувального домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку. Тварини. Складання ментальних карт по різним таксонам тварин.
3. Опрацювання параграфів 18 і 19 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком.
4. Перегляд відеоматеріалу. Загальна характеристика тварин
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань з теми. Робота в групах.
7. Рефлексія. Перелік питань для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє завдання: параграф вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
3 бали - ментальна карта
3бала - обговорення
по 2 бали - 2 самостійні роботи
04 та 07 10
Урок 22, 23, 24
Тема: Гриби та грибоподібні організми.
Зміст програми:
1. Відпрацювання створення в робочому зошиті таблиці Знаю\ Не знаю
2.Перевірка випереджувального домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку.
3. Опрацювання параграфу 17 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком.
4. Перегляд відеоматеріалу. Презентація Гриби Лишайники
Відео: Загальна характеристика грибів
Гриби сапротрофи, цвілеві, дріжджі
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань та вправ з теми. Гриби
Контроль індивідуального виконання вправ.
Виконання самостійної роботи Гриби,
7. Рефлексія. Скласти перелік понять для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє завдання: параграф 17 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект Знаю/Не знаю
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
2 бали - самостійна робота
2 бали - перелік понять з теми
01 10
Урок 20 21
Тема: Наземні рослини. Різноманітність насінних рослин.
План:
1. Перевірка навички складання ментальних карт або написання самостійної роботи за матеріалами попередніх теми або створення в робочому зошиті таблиці Знаю\ Не знаю
2.Перевірка випереджувального домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку. Презентація власних ментальних карт.
3. Опрацювання параграфу 16, підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком. Ментальні карти з теми.
4. Перегляд відеоматеріалу.
Різноманітність покритонасінних
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань та вправ з теми.
Контроль індивідуального виконання вправ.
Виконання самостійних робіт
Голонасінні , Родини квіткових, Процеси життєдіяльності рослин
Опрацювання практичної частини
7. Рефлексія. Перелік термінів без визначень у робочому зошиті ( не менше 24), з самостійних робіт.
8. Домашнє завдання: параграф вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
4 бали - терміни з самостійної роботи
30 вересня
Урок 18-19
Тема: Сучасна систематика Еукаріот: 5 основних супергруп (Екскавати, Амебозої, Опістоконди, Архепластиди, SAR) та некласифіковані таксони. Еволюційні зв’язки еукаріотами та прокаріотами.Наземні рослини. Різноманітність вищих спорових рослин.
План:
1. Перевірка навички складання ментальних карт або написання самостійної
роботи за матеріалами попередніх теми або створення в робочому зошиті таблиці
Знаю\ Не знаю
2.Перевірка випереджувального
домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку. Презентація власних ментальних карт.
3.
Опрацювання параграфу 14, 15 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за
поданим зразком. Ментальні карти з теми.
4. Перегляд відеоматеріалу.
Сучасна систематика еукаріотів
Нижчі, вищі та голонасінні рослини *
Доповнення конспекту з теми.
5.
Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання
практичних завдань та вправ з теми.
сучасна систематика Різноманітність вищих спорових рослин Голонасінні
Контроль
індивідуального виконання вправ.
Виконання самостійних робіт
Водорості , Мохи , Плауни і Хвощі , Папороті, Голонасінні
Опрацювання
практичної частини
7.
Рефлексія. Перелік термінів без визначень у робочому зошиті ( не менше 24), з самостійних робіт.
8. Домашнє
завдання: параграф вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути
презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну
карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
4 бали - терміни з самостійної роботи
27 вересня
Урок 17
Тема: Основні характеристики, таксони та різноманітність представників домену Археї.Різноманітність, систематика та значення представників домену Бактерії.
План:
1. Перевірка домашнього завдання.
3. Опрацювання відеоматеріалу. Презентація Бактерії.
Доповнення конспекту та ментальної карти з теми при бажанні дома
4. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
5. Виконання практичних завдань та вправ з теми.
Контроль індивідуального виконання вправ.
6. Виконання самостійної роботи
Бактерії профіль
7. Рефлексія. Перелік термінів з теми(назвати без пояснення)
8. Домашнє завдання: параграф 14 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути матеріали уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми по бажанню.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
2 бали - самостійна робота
2 бали - тестові питання в форматі ЗНО
24 вересня
Урок 15, 16
Тема:
Зміст програми: Трьохдоменна система живого світу. Загальна характеристика Архей, Бактерій та Еукаріотів. Місце вірусів у системі живої природи.Основні характеристики, таксони та різноманітність представників домену Археї.
Різноманітність, систематика та значення представників домену Бактерії.
План:
1. Опрацювання практичної частини, роботи 8,9,10
2.Перевірка випереджувального домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку.
3. Опрацювання параграфу 12, 13 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком та ментальної карти.
4. Перегляд відеоматеріалу. Бактерії
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань та вправ з теми.
Бактерії 1 Бактерії 2 Бактерії 3 Бактерії 4 Бактерії 5
Контроль індивідуального виконання вправ.
7. Рефлексія. Бліц:
Поясніть терміни: плазміди, гени, 1 клітинні, колоніальні, багатоклітинні, фосфоліпіди, муреїн, псевдомуреїн, гістони, концентрація протонів, 1 чи 2 шарова мембрана, АТФ, бактеріальні добрива, мутуалістичні симбіонти, азотфіксуючі бактерії, залізобактерії, мікробіота, метаногенні бактерії, полімеразна ланцюгова реакція, ДНК полімераза, організми, які не вдається вирощувати на поживних середовищах.
8. Домашнє завдання: параграфи 12, 13 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути матеріали уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
3 бали - конспект теми
3 бали - вправи і завдання
3 бали - ментальна карта
3 бала -обговорення
23 вересня
Урок 13, 14
Тема:
Рівні і типи біологічного різноманітніття, методи його вивчення.
Зміст програми:
План:
1.Перевірка домашнього завдання за темою попереднього уроку.
Виконання практичної роботи № 8. Фронтальна робота
3. Опрацювання параграфу 10-11 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком. Коментування створених ментальних карт із теми.
4. Перегляд відеоматеріалу. Методи біологічних досліджень
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних робіт 9 і 10 та вправ з теми
Контроль індивідуального виконання вправ.
7. Рефлексія. Виконання самостійної роботи Біорізноманіття
8. Домашнє завдання: параграф вивчити,опрацювати і переказати конспект, переглянути матеріали уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
3 бали - ментальна карта
2 бала - обговорення
3 бали - вправи чи питання
Окремі оцінки за самостійну роботу та практичні роботи
17, 20 09 Урок 10, 11, 12
ІНДИВІДУАЛЬНІ ОСВІТНІ ТРАЕКТОРІЇ.
Тема:
Зміст програми:
Бінарна номенклатура. Історія розвитку систем класифікації організмів. Принципи сучасної класифікації організмів. Філогенетика та молекулярна філогенетика. Еволюційна таксономія та кладистика. Таксономічна ієрархія. Монофілетичні і парафілетичні таксони. Вид як базовий таксон. Критерії виду.
План:
1. Опрацювання параграфів 7,8,9 підручника. Відпрацювання навички складання ментальних карт, тестових питань формату ЗНО, конспекту, здачі усного заліку за матеріалами попередніх теми або створення в робочому зошиті таблиці Знаю\ Не знаю
Виконати вправу Біологія як наука узагальнення
2. Перегляд відеоматеріалу.
Різноманітність життя повторення перед с.р.
Основи філогенії і систематики
Доповнення конспекту з теми.
3. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань та вправ з теми.
Основи еволюційної систематики і філогенії.
Контроль індивідуального виконання вправ.
Виконання самостійної роботи Систематика,
Опрацювання практичної частини, роботи 6, 7 в друкованому зошиті.
7. Рефлексія. Перелік питань для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє завдання: параграфи 7-9 вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути матеріали уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
2 бали - самостійна робота
2 бали - тестові питання в форматі ЗНО
16 09 Урок 8,9
Тема: Принципи планування дослідження. Аналіз та представлення результатів.
Зміст програми:
Аналізуємо, оцінюємо, усвідомлюємо:
-ступінь доведеності наукового твердження.
- сформульовані гіпотези з результатами спостереження (досліду).- природничо-наукові, соціальні та особистісні;
плануємо:
- прості дослідницькі проекти (під керівництвом вчителя);
План:
1.Перевірка домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку.
Опрацювання практичної роботи 2 в робочих зошитах на друкованій основі.
3. Опрацювання параграфу підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком.
4. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
5. Виконання практичної роботи 3
6.Контроль індивідуального виконання завдань.
7. Рефлексія. Перелік питань для усного заліку:
а) наука і наукові поняття поняття.
б) теоретичні та емпіричні дослідження.
в) планування і проведення дослідження.
г) аналіз і представлення результатів дослідження.
д) основні види наукових творів і бази даних.
8. Домашнє завдання: параграф вивчити,опрацювати і переказати конспект, переглянути матеріали уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
4 бали -практичні роботи
2 бали - ментальна карта
4 бала -обговорення
13 09 Урок 7
Тема:
Зміст програми:
Аналізуємо, оцінюємо, усвідомлюємо:
наводимо приклади:- спостережень та експериментів у біології та екології;
пояснюємо :- відмінності спостереження та експерименту;
- відмінності емпіричного та теоретичного методів наукового пізнання;
- відмінності між науковим та ненауковим пізнанням.
План:
1. Відпрацювання навички складання ментальних карт, тестових питань формату ЗНО, конспекту. Зразок виконання і презентації результатів роботи.
2.Перевірка домашнього завдання за темою попереднього уроку.
3. Опрацювання параграфу 4 підручника. Створення конспекту за зразком.
4. Перегляд відеоматеріалу.
Науковий метод пізнання з 0.55 хв
Поняття метода і методології наукового пізнання
Сутність методів наукового пізнання
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6.Складання тестових запитань в форматі ЗНО з теми
7. Рефлексія. Перелік питань для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє завдання: параграф 4, вивчити,опрацювати і переказати конспект, переглянути відеоматеріали до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту, тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
3 бали - конспект теми
3 бали - ментальна карта
3 бала -обговорення
3 бали - питання в форматі ЗНО
Урок 5,6
Тема: Середовище життя, поняття гомеостазу
Зміст програми:
Аналізуємо, оцінюємо, усвідомлюємо: поняття біосистеми
вплив досягнень науки та технологій на довкілля та збереження здоров’я людини.
вплив локальних та глобальних явищ та їх впливу на довкілля та здоров’я;
План:
1. Відпрацювання навички складання ментальних карт та конспекту.
2.Перевірка випереджувального домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку.
3. Опрацювання параграфу підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком.
4. Перегляд відеоматеріалу.
Наземно - повітряне середовище
Стрес з 4.55 хв
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань та вправ з теми.
Позитивне мислення пройти всім обов'язково
Контроль індивідуального виконання вправ.
Опрацювання практичної частини: скласти 6 тестових питань в форматі ЗНО з поданої теми.
7. Виконання самостійної роботи організми і чинники середовища
7. Рефлексія. Перелік питань для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
- складіть власний перелік середовищ: природних, антропогенно-змінених, штучних.
- пропишіть власну методику(и) виходу із стресової ситуації
- складіть перелік показників рослинного організму, які забезпечують його гомеостаз
8. Домашнє завдання: параграф 3 вивчити,опрацювати і переказати конспект, переглянути матеріали уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2-3 бали - конспект теми
1-2 бали - вправи і завдання
1-2 бали - ментальна карта
1 бала - участь в обговоренні
1 бали - тестові питання в форматі ЗНО
1-3 бали самостійна робота
Урок 3, 4
Тема: Біологічні системи, рівні організації життя.
Зміст програми: Основи системного підходу в біології та екології: системні зв’язки та елементи, системний ефект. Поняття про біологічну систему та екосистему. Основні ієрархічні рівні організації життя на Землі.
Аналізуємо, оцінюємо, усвідомлюємо:
- процеси та явища в живій природі (як явні, так і неявні) на різних ієрархічних рівнях організації за допомогою реальних та концептуальних моделей;
План:
1. Відпрацювання навички написання конспекту за матеріалами попередньої теми.
Виконання самостійної роботи Біологія та екологія. Ознаки живого.
2.Практична робота: Довести наявність/відсутність критеріїв життя для запропонованих об’єктів
3. Опрацювання параграфу 2 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком.
4. Перегляд відеоматеріалу.
Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань та вправ з теми.
Контроль індивідуального виконання вправ.
7. Рефлексія. Перелік питань для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє завдання: параграф 2 вивчити, опрацювати іпереказати конспект, переглянути презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2-3 бали - конспект теми
1-2 бали - вправи і завдання
1-2 бали - ментальна карта
1-2 бала - участь в обговоренні
1-3 бали - результат самостійної роботи
2021-2022 навчальний рік
Підручник
Топ професій майбутнього
Професії майбутнього... післязавтра
Тема 1 Вступ 10 год
Аналізуємо, оцінюємо, усвідомлюємо:
- зв'язок професійної діяльності
з біологією та екологією.
- вплив досягнень науки та
технологій на довкілля та збереження здоров’я людини.
- різні
джерела та засоби для отримання інформації (вербальної, числової, символьної) з
критичним оцінюванням її якості та достовірності;
План:
1.Опрацювання оглядово програми профільного рівня та оглядово змісту підручника.
Створення в робочому зошиті таблиці Знаю\ Не знаю
2.Перевірка випереджувального домашнього завдання: опрацювати статтю на біологічну тематику. Можна скористатися посиланнями:
Цікава наука, Куншт, біоменбіо, едера, курсера, натураліст, агро бізнес ...
Зв'язок професійної діяльності з біологією та екологією.
3. Опрацювання параграфу 1 підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за поданим зразком.
4. Перегляд відеоматеріалу. Доповнення конспекту з теми.
5. Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання практичних завдань з теми; Біологічні науки
Зв'язок біології з іншими науками
Контроль індивідуального виконання вправ.
Виконання самостійної роботи Біологія та екологія. Ознаки живого.
Опрацювання практичної роботи ст 5 підручника.
7. Рефлексія. Перелік питань для індивідуального опрацювання:
1.Чим займається біологія
2. Розгляньте сфери життя людини, у яких активно застосовуються знання з біології.
3. Навіщо і чому люди вчать біологію?
4. Наведіть приклади прояву в людини кількох ознак живого?
5. Проаналізуйте, які ознаки живого характерні для каміння. Чому не можна вважати камінь живим?
6. Запропонуйте ряд дослідів, які б могли довести чи спростувати "живу природу" сніжинки.
7. Якби я був біологом дослідником , я б працював над ...
8. Домашнє завдання: параграф 1 вивчити, зробити і переказати конспект, переглянути відеоматеріали та поповнити перелік термінів з теми.
Бонус для кращих: Як правильно вести конспект
Урок
Тема:
Зміст
програми:
Аналізуємо,
оцінюємо, усвідомлюємо:
План:
1.
Відпрацювання навички складання ментальних карт або написання самостійної
роботи за матеріалами попередніх теми або створення в робочому зошиті таблиці
Знаю\ Не знаю
2.Перевірка випереджувального
домашнього завдання за темою сьогоднішнього уроку.
3.
Опрацювання параграфу підручника. Створення конспекту ( Корнуела) за
поданим зразком.
4. Перегляд
відеоматеріалу. Доповнення конспекту з теми.
5.
Обговорення матеріалу теми. Проблемні місця з консультацією вчителя.
6. Виконання
практичних завдань та вправ з теми.
Контроль
індивідуального виконання вправ.
Виконання
самостійної роботи
Опрацювання
практичної частини
7.
Рефлексія. Перелік питань для індивідуального опрацювання чи фронтальної бесіди
8. Домашнє
завдання: параграф вивчити, опрацювати і переказати конспект, переглянути
презентацію до уроку та поповнити перелік термінів з теми, скласти ментальну
карту чи тестові завдання з вивченої теми.
Оцінювання знань учнів на уроці (парі) :
2 бали - конспект теми
2 бали - вправи і завдання
2 бали - ментальна карта
2 бала -обговорення
2 бали - самостійна робота
2 бали - тестові питання в форматі ЗНО
На 20.12.21 запропоновані матеріали до уроку:
ВідповістиВидалитиhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-vidilennya-vodi-roslinoyu-gutaciya-transpiraciya-141432.html (презентація про виділення води у рослин, починається з 17 слайду)
https://miyklas.com.ua/p/biologiya/6/protcesi-zhittyediialnosti-roslin-16050/dikhannia-i-obmin-rechovin-u-roslin-16055/re-3b566011-98db-4359-9366-ebb686c26a91 (цікавинки-докази щодо дихання рослин)
https://vseosvita.ua/test/rol-vydilennia-u-pidtrymanni-homeostazu-173067.html (тест з теми "Роль виділення у підтриманні гомеостазу", для обговорення + перевірки вивченого)